Snalažljivost u ulozi budžeta

15 sam godina radila za nekoliko optičkih korporacija - zanimljiv posao koji mi je omogućio da proputujem više od 50 država, a ipak, nikad se nisam osjećala tako ispunjeno kao kad sam pokrenula svoj biznis  - FramesPage.

FramesPage.com sam pokrenula jer smatram da cool naočale s kvalitetnim dioptrijskim lećama ne bi trebale biti luksuz već nešto što si svi možemo priuštiti. Željela sam učiniti dizajnirane, visokokvalitetne dioptrijske naočale cjenovno prihvatljivima. Sve je počelo s pitanjem - zašto ne bismo mogli imati nekoliko naočala, kao što imamo i nekoliko traperica, umjesto da smo osuđeni na jedne?

Tražeći odgovor na to pitanje, nacrtala sam poslovni model, odlučila sam isključiti posrednike i direktno od proizvođača dioptrijske naočale slati kupcima. Shvatila sam da mogu ponuditi proizvod do 50% jeftiniji nego kod konkurencije, vrhunske kvalitete i s dostavom od 48 sati - i bila bi prva u Hrvatskoj. FramesPage model mijenja način kupnje naočala, stvara novo, za kupce poželjnije iskustvo, te uvodi novu paradigmu “more glasses than jeans”.

5 mjeseci starija i 70K kn lakša, počela sam prodavati naočale - prvi web je bio vani. Odlučila sam sve napraviti što brže i bezbolnije, a pomoglo mi je i nestrpljenje oko cijele stvari - nisam mogla dočekati da krenemo. Izbacili smo MVP (minimum viable product) - izašli smo na malo tržište (Hrvatska), testirali i upoznavali sebe i svoje kupce. Tada nismo znali gotovo ništa - tko su naši leadovi, gdje se nalaze, koje probleme imaju, kako ih konvertirati... Cijelo smo vijeme testirali, pratili što prolazi, učili, analizirali i ispravljali. Mogli smo se tada zatvoriti u sobu i mozgati o svim tim pitanjima, bili bi spremniji u trenutku kad bi izašli van, ali kada bi bio taj trenutak? I zašto? Naš je cilj bio pokrenut biznis s minimalnim budžetom i vidjeti kako naša usluga diše u rukama stvarnih kupaca. U ovom trenutku možemo reći da poznajemo svog kupca, a upoznajemo i strana tržišta i širimo se. Trenutno radimo u dvije države i izlazimo u treću.

Kada sam kretala nisam znala ništa o ponašanju kupaca online (moj background su dioptrijske naočale) ali naučila sam usput. Bitno je pripremiti se, čitati, razmišljati, ali sve se to može i paralelno. Rekla bih da je kod mene prevagnula odlučnost i neprestano učenje. Na početku sam odlučila ne prihvatiti “ne” kao odgovor i shvatila da se gotovo sve može, stvar je samo u pristupu. Puno je ljudi odigralo male uloge u izgradnji Framesa. Mi smo im pokazali ljudskost i zamolili za pomoć (poslovni savjeti, suradnje…) i ugodno se iznenadili količinom potvrdnih odgovora i potporom katkad i potpunih neznanaca.

 

Ono što me sada motivira je želja da od FramesPagea napravim uspješnu, relevantnu i konkurentnu kompaniju u svjetskoj optičkoj industriji. Fokus, puno strpljenja i pravovremeno nestrpljenje kod nas su se pokazali kao pobjednička kombinacija. Na kraju se sve svede na – krenite i učite usput.

 

 

Podjeli ovaj članak